I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Midsommar resumé

Kategori:

Känner på mig att det kommer bli ett lång inlägg i alla fall, men det är skitsamma! ;)

Åkte in till Örebro runt 3-tiden och mötte upp Magnus och Kim och tog oss sen vidare med taxi hem till Jossan. Vi lagade mat, minglade med lite vin och satte oss sen till bords för att hugga in i midsommar maten. Det bjöds på sill, flintastek, färskpotatis (som Jossan lyckades bränna men de smakade gott i alla fall), köttbullar, prinskorvar, tzatsiki och annat mumsigt. Mätta blev vi allt!

Efter det förflyttade vi oss ut till verandan och satte oss där för att festa på vattenmelon, jordgubbar doppade i choklad, champagne och en hallonpaj som Jossan bakat. Alldeles ypperlig efterrätt. Sen började det komma folk. Fyra killar från Stockholm blev hit lurade, sen kom även Micke och hans pojkvän och lite annat folk som jag inte visste vilka de var. Vi satt i solskenet i alla fall (för det regnade minsann inte!) och snackade och hade det allmänt trevligt.

Runt 11 tiden så blev vi jätte danssugna och bestämde att vi skulle dra in på krogen. Så det blev en promenad in till Örebro och in på "Stället". Jag måste skryta om mina raggnings kunskaper alltså. Hade inte ett öre när jag kom dit men kom hem med 100 kr var nu dom kom ifrån! Fick både inträde och drinkar betalt av en trevlig kille som heter Alex. och av några andra...

Vi var hemma igen vid 3-tiden och jag och Jossan tog en varsin Billys Pan Pizza och sen gick jag och la mig, dödstrött efter en härligt midsommar. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: