I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Pratmakarna

Kategori:

Nu är det bara tre dagar kvar tills jag åker till England och jag är sjuk! Så typiskt men ska minsann se till att bli frisk snart.

Hur som helst så har vi spelar Pratmakarna. Jag och mamma var på lag och Melina och pappa. Litet urdrag från spelasgång. Pappa ska beskriva och vi gissa.

Pappa: Mamma har en pyjamas i det här materialet
Melina: Fläder! (rätt svar: Flanell. jag och mamma tog den poängen)

Pappa: (ritar med fingret över ögonbrynen och säger) Tjejer använder de här sminket!
Alla gissar på och funderar på vad man har på ögpnbrynen. Rätt svar: eyeliner (jag tog den poängen)

Förövrigt var jag, mamma och Melina på Konsum idag innan vi åkte till Kvarnstugan för vi skulle handla lite. Och vi funderade på vilka chips vi skulle ha ikväll och då säger mamma me typisk sthlms-dialekt: Vineger chips! (Vinäger)
Melina håller på att garva ihjäl sig och sen kommer vi fram till att man faktiskt inte får säger "neger" så de fortsätter med att vi säger : Vi-mörka chips till Vi-färgade chips till blatte chips till Färgade chips. Det blev rätt långsökt tillslut men f r o m nu så heter de färgade chips!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: