I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Leka i parken

Kategori: The Au-pair part of my life

I söndags så var det min första riktiga "jobb" dag. Wendy började på sitt jobb kl. halv 5 på morgonen så hon åkte ungefär en timma tidigare. Eftersom de e helg så får ungarna sova längre än de brukar men visst sjutton kommer Shan in kl. halv 7 och ber om the. Men det var bara att fixa och sen lägga sig igen. Sa till dom att jag ville sova till nio men 8 var hon minsann inne igen och tyckte att jag skulle vakna. Jag lyckades få en halvtimmas sömn till fast då låg Shan bredvid och lekte med min mobil.
Riktgit fint var det ute så jag gav dom frukost, tvättade lite kläder och tog dom sen ut en stund. Vi gick bort till Great Hollands park och lekte där borta i lite mer än en timma. Åkte ruschkana, gungade och höll på men sen när vi skulle hem blev Aidan sur och började gråta men fem minuter senare var han glad igen och vi gick och sjöng på: "Klappa händerna när du är riktigt glad" fast på engelska då förstås.
På vägen hem kom Shan på att hon var jätte kissnödig och hon kunde absolut inte hålla sig fem minuter tills vi var hemma så vi fick knacka på hos Julie och låna hennes toalett. Hm, tur att jag lärt känna ett par mammor häromkring iaf! Hah! När vi kom hem igen var det lunch och ironing (stryka kläder) som gällde.
Och jag har kommit på mig själv med att jag inte ens pratar svenska med hundarna längre som jag gjorde första tre - fyra dagarna och när jag väl försöker säga nåt på svenska blir det svengelska. Gah, kommer vara helt störd när jag flyttar hem till Sverige igen!
Eftermiddagen gick bra, vi kollade på film och lekte lite. Sen kom Wendy hem från jobbet och sov en timma och sen fick jag lite tid off. Man är verkligen helt slut efter en hel dag med dessa två ungar! Fullt fart hela tiden! Pheuw. Men roliga är dom!
Vi åt nyss middag och kollade på nåt program liknande Americas Funniets Homevideos fast bara med djur och nu ligger alla i sängen. Wendy ska upp tidigt inatt och åka till jobbet och Shan ska till skolan imorgon. Men jag behöver inte gå upp tidigare än halv 8 så det e perfekt! Och jaa mamma jag fick betalt i fredags, £ 40 eftersom jag inte jobbat så mycket de första dagarna. Men annars är de minimum £50 och jag får pengarna på fredagar. Bra att ha till helgen tyckte hon! ;)

Kommentarer

  • thomai säger:

    Härligt,du verkar ha koll på "leget" bra att du har börjat känna endel folk.Är hundarna trevliga och goa?Katten finns den oxå där någonstans.

    2009-01-12 | 23:21:15
  • Filippa säger:

    Antar att du såg på The Worlds most funniest animals eftersom den är typ som Americans funniest animals. Jag suckar dock över att du kommer prata engelska när du kommer hem. Snacka om vad dålig jag kommer känna mig då... suck

    2009-01-14 | 12:54:52

Kommentera inlägget här: