I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Big changes

Kategori: The Au-pair part of my life

Va uppe halv 8 idag och hjalpte Wendy med barnen. De borjar dagen med the for frukost ater de minsann inte.. Sen fick de kolla tv, jag och Wendy fixade till oss sjalva och sen gick vi och lamnade Shannon i skolan. Dagen gick ratt fort, jag och Aidan lekte och spelade spel hela tiden ungefar. Tog aven en svang med Wendy till affarerna, de hade ett lokalt "shoppingcenter". Ungefar som Askersund, haha. Fast vi gick vilse for Wendy hatar att vara ute och promenera for hon ar for lat och tar alltid bilen. Herregud ja! Men nu vet jag vart de ligger iaf om jag skulle behova kopa lite mjolk eller sa. Sen akte hon till doktorn for att kolla sin ankel och jag stannade hemma med barnen och hundarna. Senare sa kom deras pappa forbi och plockade upp dom och akte till donken och spelade bowling sa vi hade eftermiddagen for oss sjalva. Hjalpte till lite har och dar och imorgon har jag annu en "day-off".

Men!

Wendy har tidigare sagt att eftersom det e lagkonjunktur nu och allting sa har hon inte sa mycket jobb sa hon letar ett extra just nu for att kunna behalla  huset. Hon har funderat pa att hyra ut det eftersom hon vill verkligen inte salja det. Sa hon och John (ex man, Shannon's och Aidan's pappa) har kommit fram till det har:
John flyttar in har och Wendy till sin pojkvan Patrick som bor ca. en timma harifran. Han jobbar mer vilket innebar mer jobb at mig vilket innebar mer pengar. Jag lider inte! Han kommer att jobba en hel del sa det blir inte mycket tid off for min del men Wendy sa att nar hon e ledig sa kommer hon hit och tar hand om barn, hushall osv. Samtidigt bor hon hos Patrick och jobbar sina tre dagar pa British Airways medans hon letar mer jobb. Allt later jatte krangligt men nar de kommer till kritan sa blir de nu sa som jag trodde de skulle bli. Att jag far vara hemma och ha koll pa barn, hushall och hundar medans hon jobbar. Fast nu ar det John ist for Wendy. Och John var en reko kille, super trevlig sa tror inte att de kommer bli allt for jobbigt att han ar dar ist for Wendy.

Hmm.. tror inte jag missade nat. At just en scones med sylt.. mums! Men ska sova nu tror jag, lasa lite ut en bok jag fick lana av Wendy. Superbra for att trana annumer pa engelskan.

Puss godnatt!

Kommentarer

  • Billy säger:

    Heej Denise. det värkar som om du har kommigt in i versamheten och det låter bra:) Vi saknar dig redan här hemma:) Hoppas du har det bra pussar o kramar Billy älskar dig syrran<3

    2009-01-07 | 23:13:47
  • mamma säger:

    Jaha du,lite krångligt låter det redan efter två dagar.....hmm

    2009-01-07 | 23:30:32

Kommentera inlägget här: