I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Oj, blogguppehåll?

Kategori: The Au-pair part of my life

Hej bloggen! (och självklart ni som läser det här!)

Just nu är klockan strax innan 22 här i England och jag är dödstrött! Ska väl sova snart antar jag, men vi får se hur det blir med det. Först lite om vad som kommer hända i veckan.

Imorgon börjar jag inte "jobba" förens kl. 2 så kan ta de lugnt hela förmiddagen, lucky me! Tisdag och onsdag blir det som vanligt och runt 4-tiden på torsdagen drar jag in till London där jag ska träffa min familj! Det ska bli så kul att få träffa dom. Så här länge har jag nog aldrig varit ifrån mamma, pappa och mina syskon så det ska absolut bli ett kärt återseende. Ska sen stanna i London fram tills måndagen så blir lite uppehåll med bloggandet där med då.

Nuså, helgens bravader ska räknas upp lite snabbt här med. På lördagen vaknade jag av ett sms från Emelie och hon undrade om jag ville med till Reading och kolla lite i affärer. Självklart hakade jag på så det blev lite shopping, sushi-ätande och annat skoj.
Sen tog vi en sväng till Bracknell och kolla lite i affärerna där med, sen hem till mig där jag packade ihop lite saker inför kvällen och sen åkte vi till Tesco och sen till Emelie.
Fick träffa hennes au-pair familj. Lite speciell måste jag säga, men det är väl så man beter sig när man är rik, haha! Nejmen de va trevliga tycker jag, mamman var en blandning mellan Pernilla Wahlgren och Carola typ, eller jag fick det intrycket. Men vi åt middag med dom och satte sen igång att fixa till oss och förkröka lite.
Tog en taxi in till Wokingham där vi först gick in på The Rose, tog en drink och gick sen vidare till The Buzz för att dansa av oss lite. Men de spelade verkligen inte bra dansmusik och jag hade på mig onödigt höga klackar så runt 1 tiden hade jag svin ont och halv två tog jag av mig dom och dansade barfota.
Haha, Emelie, varför får vi alltid lite halvmysko killar efter oss?
Men det var helt okej, dock inte lika kul som de va sist vi var där men de kommer andra kvällar!
Sov över hos Emelie i alla fall, vaknade upp nästa morgon och käka frukost med Andrea, som är i samma ålder som Shannon men 4 dagar yngre, sen drog vi ut och kolla och hjälpte Andrea med ridningen. Blev lite hoppning där allt, gud så kul! Mamma Astrid och pappa Stefan var iväg på Polo-invigning med drottningen och hela fadderallan och de kom inte hem förens efter 7 på kvällen så vi satt barnvakt hela dagen ungefär. Tog en sväng med Chiefen (deras superstora svarta gosiga labbis), låg ute i solen som nästan brände sönder mina ben, hjälpte Andrea med läxor osv. Men ritkigt trevligt var det! :)

Ahjo.. det blev inte så lite men det var det som hände under helgen i alla fall. Inga bilder denna gången heller.. Ibland är jag lite dålig på sånt men ska minsann bättra mig! :)

Ni får ha de så bra, puss puss!

Kommentarer

  • michaela säger:

    dom är riktigt fina! :)

    helgen var riktigt bra fkatist :D din då? =)

    2009-04-27 | 08:15:14
    Bloggadress: http://michaelagustavsson.blogg.se/
  • Veronica säger:

    Svar: Haha. Det kommer bli svårt sen när du kommer tillbaka till Sverige igen. Du kommer typ inte fatta vad alla säger i början xD



    Ja. De brukar ju i alla fall komma ut på DVD (skrev radio först, haha). Jag borde faktiskt gå på bio snart. Har inte sätt en film på evigheter...på bio då. ^^

    2009-04-27 | 08:29:18
    Bloggadress: http://grandby.blogg.se/
  • Your Dream Closet-, säger:

    haha ja de har du helt rätt i ! jag gillar ockå de där söta märkena på tröjorna :)

    2009-04-27 | 08:30:52
    Bloggadress: http://yourdreamcloset.blogg.se/
  • Olessia säger:

    jag mår bra :D

    2009-04-27 | 08:36:58
    Bloggadress: http://nenno.blogg.se/
  • mormor säger:

    Bravo Denise att du klarar av allt.hoppas du får roligt när familjen hälsar på.

    2009-04-27 | 08:53:54
  • Sandra säger:

    svar: jag kan tänka mig det :)

    det tror jag nog den gör. man är mer mogen för det efter en paus!

    2009-04-27 | 12:18:16
    Bloggadress: http://froggie.blogg.se/
  • Filippa säger:

    Hmm.. Andrea.. Stefan... De låter rätt svenskt faktiskt. Är de svenska eller engelska? Väntar verkligen tills på onsdag.

    2009-04-27 | 14:22:57
  • Laila säger:

    Heej! för att dom bytte åt mig.. lite krångligt att förklara men den skulle passa med en hemsida och så.. =/ hur är aupair livet då? =)

    2009-04-27 | 15:08:14
    Bloggadress: http://blog.lailaaziz.com/
  • LINA säger:

    Vilka skor tycker du är snyggast? :)



    http://carolinefrank.blogg.se/2009/april/veckans-vill-ha.html#comment

    2009-04-27 | 15:09:34
    Bloggadress: http://carolinefrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här: