I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

Onödig matte

Kategori: Philosophical

Alltså.. Jag förstår inte vad man ska med k-värden, delta x och delta y till i framtiden?! När kommer jag någonsin att använda det i mitt yrkesliv? Det frågade jag Patte (våran mentor Patricia som har blivit gravid igen, Patte alltså ;) ) och hon svarade; om du ska bli t ex mattelärare! *Ler jätte mycket* Jag log däremot inte lika mycket, varför i hela friden skulle jag vilja bli mattelärare om jag knappt klarar matte A liksom? Skulle bara lura i de stackars eleverna massa skit. Eller säga; Äsch vi skiter i det hära! Vi har ingen anvädning av det i alla fall! Vem vill ha glass?
Hm.. Sen påstod hon att vi som ekonomer behöver lära oss sån matte med för att räkna ut massa saker sen. Hej hej , vi lever på 2000-talet och nu för tiden gör maskiner och DATORER allting åt oss. Eller missade du det? Knappa in lite och POFF så är alla uträkningar och annat klart på nån sekund iställer för att man ska sitta där ocjh traggla delta y delat på delta x är lika med k-värdet som ingen i alla fall förstår. Hm.. Mindre matte, och längre klassföreståndartid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: