I am

We are what we make out of ourself. Our mind, our actions creates the life that's ment for us. Choose your path wisely. Money isn't necessarily the key to happiness, but the state of a mind can be.

60 pers

Kategori:



6.00 imorse väckte mamma mig. Jag försov mig såklart, hade ställt klockan på 7.00 fastän jag börja jobba kl. 6.30. Klantig som jag är och säkert alldeles för trött igår. Hur som helst kom jag i tid och Therese var redan där. Men det var bara att sätta igång förberedelserna, duka fram och allt vad som nu ska göras. Halv 8 skulle Tom vara där men jag såg inte skymten av honom. En gäst började fråga efter honom och ville checka ut och jag är inte så haj på de dära med kassan än. Sa åt gästen att vänta, ringde Tom som såklart inte svarade, gick och kollade att allt stämde på buffén, ringde Tom som fortfarande inte svarade. kl började närma sig 9.00 började jag tappa tålamodet och det gjorde även gästen som började bli förbannad eftersom han inte kunde checka ut och jag fick såklart ta skiten. Så jag ringde Kate som förbannade sig över att Tom aldrig kom i tid och bad mig ringa Kenneth som sa att han skulle försöka få tag i honom. 20 minuter senare kom han instormande i köket och sa att han försovt sig. Tack för den! Och jag skulle få hjälp på frukosten med mina 60 gäster men de va inte mycket till hjälp man fick! Tur att jag har råkoll påläget och är så inkörd i systemet att jag klarar mig. Tom tyckte att jag klarade det såbra själv, tack tack och grattis i efterskott!

Men nu ska jag mysa ner mig i soffan och slå på Sagan om ringen, härskarringen. Länge sen sist!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: